Jak schudnąć bez efektu jojo?

Większość z nas choć raz próbowała się odchudzać. Na rynku dostępne są różne diety, zestawy ćwiczeń, a nawet cudowne suplementy diety, które wedle twierdzeń producentów pomogą nam zgubić zbędne kilogramy bez żadnego wysiłku. Niestety ekspresowa metoda na schudnięcie nie istnieje. Nawet jeśli zafundujemy sobie ekstremalna głodówkę, to po powrocie do normalnych nawyków żywieniowych utracone kilogramy wrócą ze zdwojoną siłą. 

Jak zdrowo schudnąć bez efektu jojo?

Po pierwsze powinniśmy nastawić się na zmianę trybu życia. Postarajmy się jeść zdrowo. Nie musimy jednak od razu przechodzić na rygorystyczną dietę. Wystarczy, że do codziennego jadłospisu wprowadzimy jak najwięcej świeżych warzyw i owoców. Zamieńmy białe pieczywo i makarony na te pełnoziarniste. Nie unikajmy kasz. W tych produktach znajdziemy  mnóstwo błonnika. Dlaczego własnie błonnik jest taki ważny? Nie ma on co prawda zbyt wielu właściwości odżywczych… Jednak poprawia on pracę naszych jelit, a także pęcznieje w żołądku. Dzięki temu zdecydowanie szybciej czujemy się nasyceni, a więc automatycznie spożywamy mniej kalorii. Unikajmy wysokoprzetworzonej żywności, słodyczy czy gazowanych napojów. To prawdziwe bomby kaloryczne.

Nie możemy też zapominać o aktywności fizycznej. W tym przypadku mamy mnóstwo opcji do wyboru. Siłownia, basen czy zorganizowane zajęcia fitnessu. Każdy z nas znajdzie coś dla siebie. Ważne żeby dopasować ćwiczenia do naszej kondycji. Jeżeli do tej pory prowadziliśmy dość siedzący tryb życia, to zacznijmy od spacerów czy krótkich przejażdżek na rowerze. Z biegiem czasu możemy zwiększać poziom trudności oraz intensywność ćwiczeń.

Read Previous

Witamina D i jej rola w organizmie

Read Next

Duże wesele czy małe?